Supertrophy - wyścigi samochodowe
niedziela, 20 lipca 2014
Cena biletu:
wpisowe 200 pln, kibice 10 pln PLN
Lokalizacja: 31-989 Kraków, woj.małopolskie
Wyścigi samochodowe na nawierzchniach szutrowych. Bez homologacji, bez licencji.
Opis imprezy
Wychodząc naprzeciw rosnącemu zapotrzebowaniu na z jednej strony niskobudżetowe, a z drugiej strony noszące znamiona pełnego profesjonalizmu sporty motorowe, Stowarzyszenie ProMotorsports oraz Małopolskie Centrum Sportów Motorowych "powerkart" powołały do istnienia nowy serial: supertrophy.
Ideą supertrophy jest umożliwienie sportowej rywalizacji na zasadach i w atmosferze maksymalnie zbliżonych do w pełni profesjonalnych wyścigów torowych.
Każdy sezon serii supertrophy jest podzielony na cztery rundy - zimową, wiosenną, letnią, jesienną. Każda z rund liczy trzy eliminacje, i z nich są wyłaniani zwycięzcy każdej rundy. Podział sezonu na 4 rundy to ukłon w stronę tych uczestników, którzy z jakichkolwiek przyczyn nie będą mogli wziąć udziału w 12-tu wyścigach w każdym sezonie, tudzież aby móc szybciej się „odegrać” po niepowodzeniach w poprzedniej rundzie.
Każda z eliminacji polega na rozegraniu trzech 15-minutowych wyścigów (biegów), w których są liczone uczestnikom przejechane przez nich okrążenia. Zwycięzcą eliminacji zostaje ten uczestnik, który w trzech wyścigach przejedzie najwięcej okrążeń. Uczestnicy startują w grupach po maksymalnie 10 samochodów, a podział na grupy i kolejność na starcie jest wyłaniana na podstawie wcześniejszych kwalifikacji czasowych: każdy z uczestników przejeżdża jedno okrążenie z pomiarem czasu. Nieukończenie jednego w wyścigów (biegów) nie dyskwalifikuje uczestnika do startu w następnych – do wyniku końcowego liczy się suma przejechanych okrążeń we wszystkich trzech wyścigach (biegach). Maksymalna ilość dopuszczonych kierowców do startu w jednej eliminacji to 60.
supertrophy jest otwarte dla każdego chcącego się ścigać kierowcy, posiadającego ważne prawo jazdy. Samochody dopuszczone do supertrophy to w skrócie: napęd na jedną oś, silnik pojemności do 1900 ccm, opony z homologacją drogową. Szczegóły techniczne znajdują się w Regulaminie. Dotychczasowe doświadczenie dotyczące imprez rozgrywanych na CK Autodromie mówi, że do ścigania się na tym obiekcie takie samochody są w zupełności wystarczające, zapewniają praktycznie równe szanse wszystkim startującym, oraz zapewniają odpowiedni poziom bezpieczeństwa na imprezie.
Podczas wyścigów zakazane jest zderzanie się z innymi uczestnikami. Celowe lub powtarzające się doprowadzanie do kolizji będzie karane odejmowaniem okrążeń, a w rażących przypadkach nawet dyskwalifikacją zawodnika.
Jak powszechnie wiadomo większość kierowców utożsamia się ze swoimi pojazdami, przywiązuje się do nich. Serial supertrophy jest skierowany właśnie do takich pasjonatów, którzy w relatywnie niskobudżetowy sposób chcą uczestniczyć w motorsportowych zmaganiach, poprzez dokonywanie modyfikacji i ulepszeń swojego samochodu mogą spełniać motorsportową pasję, w pełni poczuć się profesjonalistami, analizować czynione postępy. Auta zgłaszane do supertrophy nie mają ograniczeń dotyczących ich wartości, wieku czy homologacji - jedynie muszą spełniać warunki Regulaminu. Takie podejście pozwala patrzeć na supertrophy jak na wspaniały prawdziwy sport motorowy, lecz nadal dostępny praktycznie dla każdego.
-
- Jeszcze nikt nie dodał galerii do tego wydarzenia.